29 Mart 2012 Perşembe

SİZ NASIL SEVENLERDENSİNİZ?





Eeee, ne demişler? Geldi bahar ayları gevşer gönül yayları…
Hal böyle olunca da bana bu blogda aşk hakkında bir yazı yazmak düşüyor… Şimdi şöyle diyenler olabilir aranızda;
“Sanki memlekette, dünyada dert yokmuş gibi, yine aşk… Yine meşk…”
Var efendim… Var… Memlekette de dünyada da üzerine konuşulacak ve söylenecek çok söz var. Bu sayfalarda hepsine sıra gelecek… Ama bahar gelmişken, gevşeyen gönül yaylarından söz etmemek olmaz…


“Geldi bahar ayları gevşer gönül yayları…” deyince ben şunu anlıyorum;
Demek insan denen canlı, kış boyu şu gönlünün yaylarını sımsıkı tutuyor. Kendini kasıyor, duygusal uyaranlara karşı sımsıkı kapatıyor… Bahar gelince cemrelerden midir, hava sıcaklığından mıdır bilinmez; ottan, böcekten, çiçekten bahaneler bulup o yayları koy veriyor… Şu “güzel havalar” herkesi bir şekilde etkiliyor. Şimdi lafın tam da burasında Orhan Veli’nin şiirini hatırlamamak olmaz;

GÜZEL HAVALAR

Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada âşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.


Gördüğünüz gibi güzel havaların insan bünyesi üzerinde yıkıcı etkileri de var. Bu etkiler farklı farklı… Sevme biçimleri de öyle… “Sevmek” deyince hepimiz bu sözcüğün manasını ruhumuzda hissederiz ama hepimiz sevmekten aynı şeyi mi anlarız acaba? Peki, hepimiz aynı biçimde mi severiz?

Söyleyin o zaman;

Siz nasıl sevenlerdensiniz?


‘İçin için sevmek’ var mesela… ‘Gizli gizli sevmek’…   Bunlar genelde en romantik şarkıların ana temalarını oluşturur. Fakat daha ‘hoyrat’ sevme biçimleri de var. “Tabak (debbağ[1]) sevdiği deriyi yerden yere vururmuş” misali, seviyor mu dövüyor mu belli olmayanlar vardır yani….
 ‘Deli Gibi Sevmek!’ diye  de bir deyim var. Sevginin şiddetini bildiriyor bu benzetme ama insanın aklında da komik bir çağrışım yaratıyor. Şöyle güzel güzel sevmek dururken, deli gibi sevmeye pek de gerek yok herhalde...

Bir de ‘Arkadaş Gibi Sevmek’ var. Belki benzer durumları siz de yaşamışsınızdır. Filmlerde de çokça rastlanır böyle şeylere. Delikanlı genç kıza, utana sıkıla sevdiğini söyler. Kızın yanıtı hazırdır. ‘Ben de seni seviyorum. Ama arkadaş gibi…’ Bu durumda söyleyecek fazla bir şey kalmaz delikanlıya. Kalkıp da; ‘Yok, ben seni başka türlü seviyorum.’ Diyemez.

İşte tam bu aşamada ‘Delikanlı Gibi Sevme’ süreci başlar ki Allah bu derdi kimsenin başına vermesin. Çünkü kitabı yazılan, dergisi basılan ama henüz internette web sayfası hazırlanmamış olan bu delikanlılık kavramı, yıllardır başımızda olan bir dert. Bir ara bir radyocu yazmıştı ‘Delikanlılığın Kitabı’ isimli bir kitap… İşte oradan birkaç örnek size… Parantez içi yorumlar yine bana ait;
Delikanlı adam: Kendisinden uzun boylu kızlarla dolaşmaz! ( Sanki selvi boylu kızlar bayılıyor bizin tıknaz delikanlıya da o yüz vermiyor…)
Delikanlı adam: Akşam eve gittiğinde “z” raporu vermez! ( Ben ömrümde öyle bir delikanlıyla tanışmadım.)
Delikanlı adam: Evlilik vaadi ile genç kızları kandırmaz! ( O zaman delikanlı kızlardan uzak duracak, erkek arkadaşlarıyla vakit geçirecek. Yoksa kızların bir şekilde konuyu evliliğe getirmek gibi bir hünerleri vardır.  Ya da erken bir evlilik yapacak. Başka çare yok…)

Şarkılarda ve şiirlerde sözü en fazla edilen sevme biçimlerinden biri de “Uzaktan sevmek” Çok dramatik, romantik ve fantastik… Eğer iki kişi de birbirini seviyor fakat bir zorunluluktan dolayı araya mesafeler giriyorsa, 'teknoloji sağ olsun' demekten başka çare yok. Ama o iki kişiden biri sevildiğinin bile farkında değilse, o zaman ne olacak?  Al sana dört başı mamur bir,Tahir'le Zühre Meselesi... 
Nazım’ın deyimiyle;
“yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?”
...
"Şart bence...  Elmanın yaptığı da nankörlük. Ne güzel seviliyor...Seviversin o da..." diyenler de olabilir aranızda...
“Kalp kalbe karşı derler…” Derler de acaba bu sözün aslı var mıdır? Yani siz birini sevgiyle düşündüğünüzde, o düşündüğünüz kişi kendisinin düşünüldüğünü hissedebiliyor mu acaba? Bence bu çok ender de olsa bazen mümkün olabilir. Çünkü hayatta aklımızın almayacağı günlük, sıradan, küçük mucizeler vardır… O mucizeler de sanki çoğunlukla bahar gelince yaşanır…
Siz ne dersiniz?

Ya da sorumuzu tekrarlayalım;

Siz nasıl sevenlerdensiniz?




[1] Derileri sepileyip meşin, sahtiyan, kösele vesaire yapan kişi..

8 yorum:

  1. “Geldi bahar ayları gevşer gönül yayları…” :)) mlk.

    YanıtlaSil
  2. Klasik bir cevap belki ama,,ben her şeyi olduğu gibi kabullenip,koşulsuz sevenlerdenim galiba,,
    mesela şu an sizin portakal çiçeği kokulu yazınızı okumaya çalışırken,, satırların üzerine kanat çırpan mavi kuşu bile seviyorumm.. :))

    (A.Aze)

    YanıtlaSil
  3. SEN BANA ÇOK ÖZELSİN
    Sen baharın yağmurla getirdiği özlemdin içimdeki
    Sen çiğ tanesi kadar saf ve ne olduğunu asla anlayamadığım
    Ve denize düşüp de ıslanmaktan korkutan bir savaştın yüreğimde
    Özlemini her gece koynumda hissettiğim
    Ve hiçbi...r zaman seni sevmekten vazgeçmediğim için özeldin
    Seninle her kavga edişimizde
    Fırtınalar kopardı yüreğimde sen hiç bilmezdin
    Benim susuşum senin kaçışını desteklerdi belki de
    Belki de gerçekten söyleyemediğim sözlerle doldu kalbim
    Ve sen her seferinde gün batışını anımsattın bana
    Onun kadar güzel onun kadar huzur verici
    Aslında hem onun kadar uzaktın bana
    Hem de çok yakınımda hissettim seni
    Uzanıp tutacak kadar yakınımda
    Ama diğil di işte ÇOK uzaklardaydın
    Sadece yanan bu yüreğim yakındı sana.... BENDE BU GÜZEL YAZIYA UFAKBİR ŞİİRLE EŞLİK ETMEK İSTEDİM NASIL BEĞENDİNİZMİ ŞİİRİ ? BAZEN İNSAN SEVGİ DOLU OLABİLİYOR BAHAR AYLARINDA.İNSANIN GÖNLÜDE TIPKI BİR ÇİÇEK AÇARCASINA DOLU DOLU OLUYOR.SEVİNKİ SEVİLİN :) EMEĞİNİZE SAĞLIK.ÇOK BEĞENDİM.F.E

    YanıtlaSil
  4. '' Kalp Kalbe Karşı'' mıdır bilemiyorum ama, bugün başıma gelen bir olayı anlatmak isterim. Yeni yorumlanmış bir şarkıyı üst üste defalarca dinlerken, çok sevdiğim bir arkadaşımdan e-posta geldiğini gördüm, ekranın sağ alt köşesinden. E-postayı açıp baktım, bana bir link yollamış ve şöyle bir not düşmüş: ''Lütfen şu şarkıyı dinle '' diye.
    Bahsettiği şarkı; gün boyu üst üste defalarca dinlediğim şarkıydı:) A.Ş.

    YanıtlaSil
  5. Belgin Balkız:Geldi bahar ayları gevşer gönül yayları deyince ne anladım bilir misiniz Kıvanç Bey?Doğanın uyanışı ve doğallığı biz insanlara da ibret ve ilham olmakta,ağaçlarda açan çiçeklerin o mis kokusu,doğada kendiliğinden var olan papatyaların,gelinciklerin oluşturduğu renk cümbüşü,kuşların cıvıltısı,kelebeklerin dansı;doğanın,insanlara sevgi konusunda, doğallığa davetiyesidir aslında.Tıpkı onun gibi baharda canlanır sevgi sunumu.Siz nasıl seversiniz sorusuna gelince;karşımdakini göründüğü gibi değil olduğu gibi sevebiliyorsam severim,masum,doğal ve içtendir bendeki sevgi.Kar da yağsa fırtına da kopsa sevmek dört mevsim güzel değil midir sizce de?Sizi seven dinleyiciniz ve okurunuz olarak bu güzel yazı için çok çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bir de aşık olunca; işin bokunu çıkaranlar vardır. Benim bunlara iki çift lafım var :)
    Özellikle bu sevme biçimi (bazı) kadınlarda sık rastlanır. Kocalarına, sevgililerine nefes aldırmamayı aşk sanan hasta ruhlulara seslenmek istiyorum:
    Rahat bırakın şu adamlarınızı, girdabınızda boğmayın zavallıcıkları :) Bırakın nefes alsınlar, adamları doğdukları güne lanet ettirmeyin :))
    Vay efendim nerdeydin? Kiminleydin? Bugün hiç aklına gelmedim mi? Beni seviyor musun? hıı peki ne kadar seviyorsun? Yok yok ben anlarım sen beni, benim seni sevdiğim kadar sevmiyorsun. Hah işte bu kıvama gelmişseniz burada boku yedi ilişkiniz. Bu şekilde sıkıştırdığınızda, karşınızdaki: '' Aman ne kadar zeki, akıllı bir karım-sevgilim var '' demeyecek :)
    Sevgilinizse, sizi nazikçe terkedecek, kocanızsa; kendine yeni meşgaleler arayacak. Size de hoş geldi buhranlı günler... Demek ki neymiş? Üzmeden, yormadan arkadaşlar...Her zaman zeki olmaya gerek yok :))
    Erkekler, sevgiyi sizin yaşadığınız biçimde yaşamıyor! Üzücü ama böyle, bunu kabullenin... Türlü sevme biçimlerine saygı duyun ya da saygılıymış gibi yapın en azından... Kızmayın kızmayın, ben de sizden biriyim; işin bokunu çıkaranlardan yani :) A.Ş.

    YanıtlaSil
  7. Ben son yoruma katılıyorum :) yanız cok da isin bokunu çıkarıp erkekleri salivermeyin :))) cok gezerken gezerken ayağına bı bok bulasiverir :)))))))

    YanıtlaSil
  8. A.Aze nin yukarıda okuyorum dediği '' Portakal Çiçeği Kokulu '' yazınız nerede? bulamıyorum...A.Ş.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...