23 Mart 2012 Cuma

81 GRAM MI, 21 GRAM MI?


YASTIK ALTINDAKİ ALTI BİN TON ALTIN…


Hitler’in kayıp altınlarını, Saddam’ın, Kaddafi’nin gizli altınlarını, duymuştuk da bunu duymamıştık daha önce… Hani masallardaki hazineler vardır ya onlar bile sönük kalıyor bu yastık altındaki altınların yanında… Yanlış mı okuyorum diye üç beş kere kontrol ettim… Hayır, doğru okumuşum. Tam altı bin ton altın… Hem de her bir tonu yastık altındaymış.
Hesap etmeye çalışayım… Altı bin ton, altı milyon kilo altın demek… Altı milyon kilo… Altını kiloyla tahayyül edemeyenlerden olduğum için bunu da grama çevirme ihtiyacı duyuyorum. Altı milyon kilo da, altı trilyon gram ediyor… Altının gramı da yüz liraya yakın bildiğim kadarıyla… Onu sonra hesap ederiz. Şu altı trilyon gram altını yaklaşık yetmiş dört milyon olan nüfusumuza bölelim bir de… Seksen bir gramdan biraz fazla… Hiç de fena değil.


60. Venedik Film Festivali'nde Sean Penn'e en iyi erkek oyuncu ödülünü kazandıran “21 Gram” filmini belki de izlemişsinizdir. Yönetmeni Alejandro González Iñárritu… Senaryo yazarı da Guillermo Arriaga…  Bir insan öldüğünde ağırlığından yirmi bir gram eksilirmiş… Öyle diyordu bu filmde… Bu belki de verilen son nefesin ağırlığıdır, kim bilir? Gözle görülmeyen elle tutulmayan bir şeyin, ruhun ağırlığı böyle gramı gramına verilince çarpıcı geliyor insana…21 gram… Yirmi ya da yirmi iki değil…

Altı bin ton altın da benim gibi milyonlarca insan için böyle bir rakam… Evdeki bütün yastıkların altına baktım bir gram altın bulamadım.  Hâlbuki üç kişilik bir aile olduğumuza göre 243 gram olması gerek bizde…

Geçtiğimiz günlerde Türk Sanayici ve İş Adamları Vakfı (TÜSİAV) 774 kişiyle yaptıkları ankette, 728 kişinin borcu olduğunun ortaya çıktığını belirtti. Yani yüzde 94… Yüz kişiden doksan dört kişi borçlu…  Bir başka araştırmanın sonucuna göre ülke genelinde 2,2 milyon kişi kredi kartı borcu yüzünden haciz kıskacında. Yine kayıtlara göre 43,5 MİLYON KİŞİNİN BORCU VAR…

Banka ve kredi kartı borçları yüzünden 7 yılda 200 kişi intihar etti!

Keşke bu insanlara daha önce açıklansaydı bu gerçek de herkes şu yastıkların altını güzelce bir kontrol etseydi… Evdeki kişi sayısı çarpı seksen bir gram altın dar zamanda çok işe yarayabilirdi…

Yetkililer bu altınların yastık altından çıkmasını istiyor. Ben de istiyorum.  Benim gibi milyonlarca vatandaş da bunu istiyordur sanırım. Resmen var olduğu açıklanan 81 gram altınımı görmek istiyorum.  43,5 milyon borçlu ve haciz kıskacındaki 2,2 milyon kişiye sesleniyorum; çıkarın şu yastık altındaki altınları… Belki de filmdeki gibi 21 gramlık ruhun varlığı nasıl son nefes verildikten sonra anlaşılıyorsa şu 81 gram altınlarımız da öyle ölüm döşeğinde görünecektir gözümüze… Yastıklarımızın altından şıkır şıkır dökülüp… Kim bilir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...