20 Mart 2012 Salı

AŞK DETOKSU


AŞK DETOKSU
( LOVE DETOX)







Artık adet oldu. Bahar gelince detoks yapmak gerek… Fakat detoks nedir? Kimler tarafından, ne zaman, nerede, neden ve nasıl yapılır? Bunlar önemli. Henüz detoks sözcüğü Türk Dil Kurumu Sözlüğü’ne girmemiş. Ben de Nişanyan sözlüğündeki detoks maddesinden yararlandım.
İngilizce detox sözcüğü, otomobilin zehirli gaz emisyonunu azaltma anlamında 70’li yıllarda kullanılmaya başlanmış. Ardından 68 kuşağının bünyeyi alkol veya uyuşturucudan arıtma işlemlerine de bu isim verilmiş. Sonunda sözcük,  “ sağlığa zararlı alışkanlıklardan arınmak için yapılan rejim” anlamında bütün dillerde kullanılır olmuş.
Bahar aylarında bünyeyi temizlemek için pancar suyu, lahana suyu, patates, havuç, maydonoz suyu falan içilerek yapılan detokslar var. Hatta detoks uzmanı bir iktisatçı, isteyenlere kendi kendilerine lavman uygulayarak detoks yapmalarını öneriyor. Detoksta geldiğimiz son nokta bu sanıyordum ki kadın ve moda dergilerinin bahar sayıları bir bir raflarda yerlerini almaya başlayınca yanıldığımı anladım.
Dekotsta son nokta Aşk Detoksu’ymuş…
“Çok Okunan Bir Blog Yazarı Olmak” başlıklı yazımı okuyanlar hatırlayacaktır. Aşk doktorlarının neden çok okunduklarını tartışmıştık geçtiğimiz hafta. Bu da tam Aşk Doktoru’na uygun bir konu… Ben ülkemizde yayınlanan dergilerden değil A.B.D ve Avrupa kaynaklı web sitelerinden Aşk Detoksu üzerine bir araştırma yaptım kendimce… Meğer bu da çok önemli ve çok ilgi gören bir mevzuuymuş. Kimi kaynaklar yüz adımda, kimi kaynaklar beş büyük adımda, kimi kaynaklar da on adımda anlatıyorlar bu Aşk Detoksunu… Ben hepsini sizler için hatmettim ve şöyle ortalama on adımlık bir Aşk Detoksu hazırladım. Şunu da belirteyim ki bunlar benim fikirlerim değil. Tabii ki bir Aşk Doktoru olmadığım için bazı adımları ben de tam anlayamadım. Kafamdaki soru işaretleriyle birlikte sizlerle paylaşacağım.
Aşk Detoksu ne zaman yapılır?
Aşk bittiğinde tabii ki… Ama âşık kişi, aşkın bittiğini anlayamıyormuş. Şöyle anlaşılırmış aşkın bittiği…
“ Başlarda her gün ettiği telefonlar önce haftada bire indi sonra tamamen kesildi mi? Siz aradığınızda da soğuk konuşmaya mı başladı? Eh, desenize “sonun başlangıcını” geçmişsiniz! Öyleyse hemen aşk detoksuna başlayın.”
İşte aşkın bittiğini böyle anlıyorsunuz ve başlıyorsunuz Aşk Detoksuna…
KURTULUN                                     : Mutsuz bir ilişkiniz varsa bitirin. İlişkiniz yoksa ortak yönleriniz olmayan arkadaşlarla vakit geçirmeyi bırakın. ( Bunu söylemek kolay da yapmak o kadar kolay mı bilinmez…)

HAYKIRIN                                        :Yüzleşmek korkutucudur. Sıkıntılarınızı beklentilerinizi, eksiklerinizi yüksek sesle ifade edin. Böylelikle yüzleşmiş olursunuz. ( Tamam, bu nispeten uygulanabilir bir şey…)


YATAKTA DAHA MACARACI OLUN    : ? ( Pardon biz birinci adımda mutsuz ilişkiyi bitirmiş, ikincide de kendimizle yüzleşmeye başlamıştık. Yatakta nasıl bir macera öneriyor acaba uzman? “ Deli uyuyun! Döne döne uyuyun!” mu demek istiyor acaba?)

ESKİLERE YOL VERİN                            : ? ( Kafanızda da bitirin demek istiyor herhalde. Çünkü birinci adımda ilişki bitmişti… Eskileri de ara ki bulasın…)


HATIRASI OLAN VE SİZE ONU HATIRLATAN EŞYALARI, HEDİYELERİ ÇÖPE ATIN:  Bu basamak yeterince açık. ( Bu zaten bizim geleneğimizde vardır. Bir ayrılık söz konusu oldu mu doğum günü, yılbaşı, sevgililer günü hediyeleri bir kutuya toplanıp eski sevgiliye iade edilir. Ufak tefek şeyler için tamam da, yükte hafif pahada ağır hediyeler ne olacak?)

DAHA TİTİZ OLUN:  Her teklife, her davete hemen atlamayın. Hayır demeyi öğrenin. (Uzmanın bu uyarıyı yapması çok yerinde. Çünkü ayrılığın ardından insanlar saçmalayabiliyor. Sonunda pişman olacağı şeyler yapmamalı insan.)


İDEAL ERKEK TİPİNİZDE KALIPLARA TAKILMAYIN: ( Evet, çoğu kadının idealinde bir beyaz atlı prens vardır. Hatta kadınlar fiziksel özelliklerini bire tanımlar ideallerindeki erkeklerin. Ben burada çocuk bekleyenlerin sıklıkla kullandıkları hayır duasını tavsiye ediyorum…” Sağlıklı olsun da gerisi mühim değil…” Tabii ki burada sözünü ettiğimiz ruh sağlığı. Özellikte de ülkemizde erkekte aranan en önemli özelliklerden biri bu olmalı…)

İŞKOLİK OLMAYIN: Hayatınızın merkezine işi koymayın.( Tabii canım, çalış çalış nereye kadar? Biraz da başınızı işten kaldırıp çevrenize bakın. Belki aradığınız yanı başınızdadır… Benim anladığım kadarıyla bunu demek istiyor bu madde…)


BİRAZ DA “HOŞ AMA BOŞ” OLUN: Erkeklerin “Hoş ama Boş” dediği kadınlardan olmayı deneyin. ( Hep öyle akıllı olmayın. Erkeklerle sürekli bilmiş bilmiş konuşmayın. Hoş ama boş olmanızın erkekler için bir mahzuru yoktur. Böyle diyor uzmanlar… Ama bunu da abartmamak gerek herhalde…)

HERKESLE FLÖRT EDİN: Yeni ilişkinizde çevrenizdekilerle flört etmeyi sürdürün. Böylelikle yeni sevgiliniz sizi her an elinden kaybedebileceği tedirginliği içinde olur… (.Bir ilişkiniz var, o arada başkalarıyla da flört edin diyor uzman… Bu kurallar Edirne’den sonra geçerli herhalde… Hoş değil… Hiç hoş değil… Ben hiç tasvip etmiyorum böylesi davranışları…)



İşte bu on maddede anlatılan şeyleri yaptığınızda aşk detoksu yapmış oluyormuşsunuz. Ecnebi kaynaklar öyle diyor. Tekrar belirteyim ben bu maddelerin doğruluğuna inananlardan değilim. Detoks, zararlı, zehirli maddelerden arınmak demekken aşkın zararlı bir madde olarak görülmesine de karşıyım. Aşkın nasıl olursa olsun, arındıran temizleyen, insanı uygarlaştıran bir duygu olduğunu savunanlardanım. Ben bu ve bunun gibi detokslardan uzak durmanızı tavsiye ederim sizlere… Kalbinizi ve ruhunuzu mümkün olduğu kadar aşkla doldurun…

Bahar gelmiş, dallar ve ruhlar çiçek açmış… Şimdi âşık olmayacaksınız da ne vakit âşık olacaksınız?

Haydi, bir Yunus Emre şiiri ekleyelim de yazımızın sonuna aşktan ne anladığımız aşikâr olsun…

İşitin ey yarenler aşk bir güneşe benzer
Aşkı olmayan kişi misali taşa benzer

7 yorum:

  1. çok harika bir yazı olmuş çok güzel örnekler vermişsiniz bende size katılıyorum. Ama artık zamanımızda aşk kalmamış sanki...çabuk tüketilen ve harcanan duygularla dolup taşmış adeta kimi insanlar...( R.T.)

    YanıtlaSil
  2. Ask her zaman vardir.

    YanıtlaSil
  3. BELGİN BALKIZ:Aşk doktorluğu da aşk detoksu da kişilerin aşkla başedememesinden oluşan bir ihtiyaç olmuş sanırım.Ben de bu tür kılavuzları kabul etmiyorum üstelik çoğu fikirleri geleneklerimize ters.Kısa süreli,daldan dala konan ilşkiler aşk değil maceradır ancak.Yazınızı YUNUS EMRE'nin şiiriyle bitirmeniz iyi olmuş çünkü YUNUS EMRE şiirlerinde hep ilahi aşktan sözeder,ilahi aşkı yaşamayan bir insan da aşkın masumluğunu ve kutsallığını da yaşayamaz.Güzel bir yazıydı teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. ''Aşksız geçen ömrüme yazıklar olsun'' :)) A.Ş.

    YanıtlaSil
  5. çok dikkatli dinlemedim ama bugünkü programda bu konudan konuştunuz. eğlenceli ve hoş bir yazı olmuş... fnç

    YanıtlaSil
  6. 4.Madde ok..
    10.Madde olmaz olamaz yapımıza ters :)))

    YanıtlaSil
  7. aşk detoksu.. ilginç geldi bana.sizin sayenizde yeni birşeydaha öğrenmiş oldum.teşekkürler. bazıları bazı şeylerden aşk detoksu sayesinde değişebilir ama dozunda kalmak şartıyla özellikle 10.madde üzerinde .bana uymaz.evlide olsa,bekarda olsa bize ters bir madde.erkekler biraz saf anlamayan kadınları gerçekten çok severler.bilmiş olmıycakmış kadın.her şeyi anlamıycakmışşşşş...neden kadın akılsızmı.bence değil.herşeyi en ince ayrıntısına kadar bilen ve araştıran kadınlar var. ve öylede olmalı.saf olupta köşede erkeğin talimatlarını yapmamalı. oda insan ve kadınlar her zaman çok akıllıdır. erkeklerde bunu hazmedemediği için saf kadınları çok severler. ben tam tersiyim.cin gibiyim.ve bundan çok memnunum.:) eşim de bunun farkında.bana diyorki gözünden hiçbirşey kaçmıyor senden korkulur diyor :)benden korkun diyorum :))) zeki olmak güzel birşey.yazınız yine harika olmuş. beni birazdaha bilgilendirdiniz.teşekkür ederim.aşk mutlaka olmalı.bazen ufak değişiklikler yapılmalı.emeğinize sağlık.çok beğendim.başarılar .F.E

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...